Rida! :D

Idag har jag ridit för första gången sen jag gick i 6an och då ramla jag av!
Jag fick rida på skolans Hampus och han är SNÄLLAST men tydligen ganska känslig för minsta lilla rörelse men de kommer vi till senare. Och jag visste inte om de.
Jag visste i stort sätt ingenting när jag satte på mig på hästryggen.

Jag trodde vi skulle rida runt i ring hela tiden men efter att vi hade ryktat och sadlat och suttit upp så red vi ut i skogen. Asmysigt och soft tänke jag. Jag och Jenny (idrottsläraren) gick längst bak så sa Jenny,
-"tryck lite med vaderna så hamnar vi inte så långt efter"
Jag trycker LITE men Hampus börja galoppera och jag flyger som en vante men lyckas sitta kvar men sen lyssna jag inte på Jenny mer xD

Sen tänkte jag att Sara (ridläraren) vet ju att jag inte kan rida så de här kommer va lätt.
JO TJENA! Efter 15 min kanske så kom vi till ett stenrös och världens nedförsbacke!
Jag hade fötterna fel i dom där Sakerna så jag fick ju verkligen kämpa för att lyckas hålla mig kvar på hästryggen!
Jag sa till Jenny och va helt seriös när jag sa,
-"jag kommer dö!"
Men jag överlevde :D
Sen när vi kom tillbaka till skolan och skulle rida runt i ring så ropade Sara på Bella (en gammal elev som jobbar som djurskötare, skitsöt!).
För då hade Sara bestämt sig för att jag skulle lära mig att trava!
Efter några misslyckade försök och en fitta mindre och ett fast tag på hampus man så lyckades jag! Sitt stå sitt stå sitt stå...
Mäkta stolt över mig själv! :D
Men ja.. I morgon kommer jag inte kunna gå och sex är uteslutet ett bra tag fram över!
Men de va så pass kul att jag ska ut och rida med Jenny och hennes hästar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0